Program TV: Duminica, 26.04.2015 | Viasat History | | | | | | | | | | Acum la TV |
Adauga in favorite pe pozitia: | | 1 | | 2 | | 3 |
| 07:00 | | Pe urmele lui Hannibal
Frații parcurg pe bicicletă nordul Italiei, unde Hannibal i-a învins întâia oară pe romani pe teritoriul lor, apoi ajung pe dealurile Toscanei și la mlaștinile dense dinainte de Cannae. Frații parcurg pe bicicletă nordul Italiei, unde Hannibal i-a învins întâia oară pe romani pe teritoriul lor, apoi ajung pe dealurile Toscanei și la mlaștinile dense dinainte de Cannae. n această serie excepțională, frații Wood - Danny, Sam și Ben - străbat cu bicicleta peste 3500 de km pe același drum parcurs de Hannibal cu 2000 de ani în urmă pentru atacul său istoric asupra Imperiului Roman. Pe parcurs, cei trei descoperă numeroase lucruri cunoscute și necunoscute despre celebrul comandant și despre războiul pe care acesta l-a purtat. Aflându-se în fruntea unei armate de proporții, formată din peste 100 000 de războinici, dotată cu 37 de elefanți de război fabuloși, Hannibal trece Alpii și Pirineii pentru a duce un război cunoscut astăzi ca fiind unul din cele mai faimoase războaie din istorie.
| |
| 07:30 | | Pe urmele lui Hannibal
Frații fac un ritual de sacrificiu pentru zei la Lacul Averno, ajung față în față cu Hannibal în Roma și traversează Marea Mediterană ajungând în Tunisia, cândva centrul Imperiului Cartaginez. Frații fac un ritual de sacrificiu pentru zei la Lacul Averno, ajung față în față cu Hannibal în Roma și traversează Marea Mediterană ajungând în Tunisia, cândva centrul Imperiului Cartaginez. n această serie excepțională, frații Wood - Danny, Sam și Ben - străbat cu bicicleta peste 3500 de km pe același drum parcurs de Hannibal cu 2000 de ani în urmă pentru atacul său istoric asupra Imperiului Roman. Pe parcurs, cei trei descoperă numeroase lucruri cunoscute și necunoscute despre celebrul comandant și despre războiul pe care acesta l-a purtat. Aflându-se în fruntea unei armate de proporții, formată din peste 100 000 de războinici, dotată cu 37 de elefanți de război fabuloși, Hannibal trece Alpii și Pirineii pentru a duce un război cunoscut astăzi ca fiind unul din cele mai faimoase războaie din istorie.
| |
| 10:40 | | Zbor deasupra Kremlinului
1987. Armata sovietică este devansată de către adolescentul Mathias Rust care, înarmat doar cu o hartă, compromite integritatea Cortinei de Fier zburând deasupra Kremlinului cu un Cessna 172. Pe 28 mai 1987, puțin după ora 19, lumea a devenit mai bogată cu un eveniment senzațional, iar Uniunea Sovietică a fost totalmente dezonorată. Mathias Rust, tânărul de 19 ani din Wedel, de lângă Hamburg, a aterizat cu avionul său Cessna 172 cu un singur motor exact lângă Piața roșie din Moscova. Nimeni nu l-a oprit din zborul său de câteva ore în spațiul sovietic. Forțele aeriene sovietice, considerate până atunci invincibile, sunt ridiculizate devenind ținta glumelor. Mii de rachete, radare și dispozitive de apărare anti-aeronave, toate de ultimă generație, au ajuns să fie întrecute de un pilot amator, un mesager al păcii, care prin zborul său a vrut să creeze o punte între Est și Vest. Scandalul zborului devine o problemă națională, ministrul apărării este nevoit să demisioneze, alături de mulți ofițeri cu grade superioare. Intenția tânărului pilot german a fost reluarea discuțiilor privind dezarmarea aflate atunci într-un punct mort, pentru a aduce pace între Est și Vest.
| |
| 11:40 | | Călătorii feroviare continentale de excepție
Plecând din Londra înarmat cu ghidul său feroviar din 1913, Michael Portillo călătorește pe ruta cea mai populară pentru călătorul din era Eduardiană care trecea prin Franța. Plecând din Londra înarmat cu ghidul său feroviar din 1913, Michael Portillo călătorește pe ruta cea mai populară pentru călătorul din era Eduardiană care trecea prin Franța. Michael Portillo se pornește într-o nouă aventură feroviară care îl duce de la un capăt la altul al Europei. Îndrumat de Ghidul feroviar continental realizat de George Bradshaw în 1913, Michael străbate Europa antebelică, un continent al împăraților și regilor, al fastului și eleganței. Acest ghid de la începutul sec. XX a deschis porțile unei lumi exotice pentru turiștii din era Eduardiană: de la orașe cosmopolitane strălucitoare și peisaje impresionante din Alpi până la mări cu apă limpede și sate pitorești. Călcând pe urmele acestora, Michael vizitează comune, orașe și sate enumerate în ghidul lui Bradshaw care includ Franța, Ungaria, Elveția, Germania și multe altele.
| |
| 12:45 | | Călătorii feroviare continentale de excepție
Condus de ghidul său feroviar din 1913, Michael explorează în călătoria sa ceea ce a fost cândva mărețul Imperiu Austro-Ungar, domeniul vestiților monarhi habsburgi. Condus de ghidul său feroviar din 1913, Michael explorează în călătoria sa ceea ce a fost cândva mărețul Imperiu Austro-Ungar, domeniul vestiților monarhi habsburgi. Michael Portillo se pornește într-o nouă aventură feroviară care îl duce de la un capăt la altul al Europei. Îndrumat de Ghidul feroviar continental realizat de George Bradshaw în 1913, Michael străbate Europa antebelică, un continent al împăraților și regilor, al fastului și eleganței. Acest ghid de la începutul sec. XX a deschis porțile unei lumi exotice pentru turiștii din era Eduardiană: de la orașe cosmopolitane strălucitoare și peisaje impresionante din Alpi până la mări cu apă limpede și sate pitorești. Călcând pe urmele acestora, Michael vizitează comune, orașe și sate enumerate în ghidul lui Bradshaw care includ Franța, Ungaria, Elveția, Germania și multe altele.
| |
| 22:55 | | Accidentele aviatice din Cel de-al II-lea Război Mondial
Acest episod dezvăluie existența plină de pericole a tinerilor care au parcurs antrenamentul necesar pentru a comanda un bombardier, însă au murit tragic înainte de a se confrunta cu inamicul. Acest episod dezvăluie existența plină de pericole a tinerilor care au parcurs antrenamentul necesar pentru a comanda un bombardier, însă au murit tragic înainte de a se confrunta cu inamicul. Din 1939 până în 1945, mii de aviatori tineri au avut parte de morți tragice, nu din cauza mitralierelor inamice sau a focului ucigaș al artileriilor antiaeriene, ci în accidente catastrofice. Poate că nu e chiar atât de surprinzător faptul că, pe fondul ponderii costurilor umane ale războiului aerian împotriva Germaniei, aceste pierderi "ascunse" au fost uitate. Dar toți cei din aviație care nu s-a mai întors s-au înrolat în același război și fiecare era tatăl, fratele sau fiul cuiva. Aceleași scrisori au ajuns la casa fiecărei familii. Din fericire, există persoane care au convingerea că acei oameni curajoși nu ar trebui să rămână o notă de subsol în istoria militară. Au petrecut ani investigând, dezvăluind, căutând, examinând și săpând sute de locuri de prăbușire. Aceștia sunt investigatorii accidentelor aviatice din cel de-al II-lea Război Mondial, iar acum dezvăluie pentru prima dată poveștile extraordinare ale miilor de piloți.
| |
| 02:25 | | Lumea pierdută a lui Alexandru
nsoţiţi-l pe jurnalistul David Adams într-un voiaj de 2.500 km de-a lungul râului central-asiatic Amudaria, mergând pe urmele lui Alexandru cel Mare pentru a descoperi istoria îngropată aici. (S, Ep3) Chiar a construit Alexandru 16 oraşe în Afganistan şi Asia Centrală sau a fost el distrugătorul unei civilizaţii mult mai vechi ? Adams porneşte în căutarea celui mai captivant oraş dintre toate – Alexandria de pe Oxus. Alături de soldaţii germani aflaţi aici în patrulare, David străbate acelaşi teritoriu ca Alexandru. La un festival care datează din vremea lui Alexandru, el se alătură mullahilor şi generalilor ca martor al jocurilor de război Buzkaşi. În căutarea miticului oraş, David călătoreşte de-a lungul rutei cuceririlor lui Alexandru, prin Uzbekistan şi Tadjikistan. Timp de peste 5.000 de ani, râul Oxus, azi Amudaria, a facilitat dezvoltarea unei misterioase civilizaţii antice. De la izvoarele sale, aflate undeva pe „acoperişul lumii”, el curge prin ţinuturile neospitaliere ale Asiei Centrale şi Afganistanului sfâşiat de război, către Marea Caspică. Acest ţinut nu a fost aproape deloc explorat. Misiunea fotojurnalistului David Adams este aceea de a explora cursul de 2.500 km al râului Oxus pentru prima oară – şi de a călători înapoi în timp pentru a descoperi cum agitata sa istorie naturală şi umană se integrează în povestea lumii noastre. Este şi o investigaţie în lumea pierdută a lui Alexandru cel Mare, care a mers de-a lungul acestui râu alături de războinicii săi.
| |
| 04:10 | | Misterele muzeelor
Don Wildman examinează pușca lui Bonnie şi Clyde şi un peşte straniu care trăiește la mare adâncime. Don Wildman examinează pușca lui Bonnie şi Clyde şi un peşte straniu care trăiește la mare adâncime. Muzeele expun minunatele comori ale trecutului, care ne ajută să ne cunoaştem istoria şi să înţelegem cine suntem. În spatele fiecărui artefact se ascunde o poveste şi secrete ce aşteaptă să fie dezvăluite - poveşti pline de calomnii, mistere, crime şi intrigi. Fiecare episod ne poartă într-o călătorie captivantă, revelatoare şi, uneori, şocantă prin istorie. Serialul tratează o gamă largă de subiecte explorând locurile ascunse şi camerele secrete ale acestor instituţii dedicate unei varietăţi de subiecte interesante - spioni invizibili, asasini cu sânge rece, dinzoauri, fenomene paranormale, etc.
| |
|