Program TV | Horoscop 2024 | Anvelope iarna | Filme actiune | Filme comedie | Filme romanesti | Filme indiene | Filme 2024 | Filme noi | Spalatorie covoare Bucuresti
 
  cauta in programul TV
  Vezi programul TV:    J   azi V   S   D   L   Ma   Mi
26.04.2024, 08:32
Prima pagina > Program TV Programe TV favorite:  PRO TV  |  Antena 1  |  TVR 1  
Program TV: Sambata, 30.05.2020 | TVR 1
Acum la TV 


Adauga in favorite pe pozitia: 123


11:30Adevăruri despre trecut
(redifuzare) Atentie, se inchid usile! Printre ideile de dezvoltare a capitalei lansate in perioada interbelica s-a numarat si cea a construirii unei linii de metrou. In Londra se circula prin subteran din 1863; in Budapesta din 1896, ba chiar si la Moscova exista metrou din 1935. Situatia era, insa, potrivnica infaptuirii unei linii de transport subteran in Romania anilor ’30-‘40. A venit si Cel de-al Doilea Razboi Mondial, iar peste aceste proiecte s-a asezat praful. Bucurestiul nici nu indeplinea in acele vremuri un criteriu de baza pentru pentru construirea unei linii de metrou: dupa primul Razboi Mondial, capitala avea mai putin de 400.000 de locuitori; inaintea celui de-al Doilea Razboi Mondial se apropia de un milion si de-abia in anii 70, depaseste 2 milioane de locuitori. Abia in acest moment situatia devine critica: „oamenii muncii”-cum erau denumiti cetatenii-nu mai puteau ajunge la timp la serviciu. Se impunea, asadar, dezvoltarea circulatiei subterane. Ramanea, insa, o alta problema: terenul pe care este amplasat Bucurestiul este destul de nisipos, din cauza apelor care il strabat. Vointa politica a fost, insa, mai puternica si, in 1972 s-a luat decizia ca pe sub cartierele din Bucuresti sa circule metroul. Nicolae Ceausescu dorea ca metroul sa fie o realizare exclusiv romaneasca; asa ca nu a apelat la cei care realizasera astfel de sisteme de transport in strainatate. Nu a consultat pe nimeni nici la capitolul know-how, si nici pentru a aduce unelte de forat care sa le usureze munca oamenilor. Primul tronson urma sa lege fabrica de mașini agricole Semanatoarea de platforma industriala Timpuri Noi. Lucrul a inceput in septembrie 1975, iar 4 ani mai tarziu, in noiembrie 1979, bucurestenii puteau urca in vagoane. Desigur, vagoane facute in Romania, la Intreprinderea de Vagoane Arad. Reteaua de transport subteran a Bucurestiului se dezvolta, la inceput, cu o viteza de aproape 2 kilometri pe an. Pare putin, dar, sa nu uitam, era o premiera in Romania! Muncitorii au capatat experienta si au ajuns repede la un ritm de 4 kilometri pe an. Era incredibil; doar metroul din Ciudad de Mexico inainta mai repede! In 1989, Bucurestiul avea aproape 60 de kilometri de metrou. Calatoria cu acest mijloc de transport in comun a devenit o obisnuinta, atat pentru bucuresteni, cat si pentru cei care veneau in capitala cu treburi. Realizator Roxana Tarhon. Producător Raluca Rogojină
 
19:45Sport 
19:55Meteo 
22:00Aventurile căpitanului Alatriste
Cu: Arly Jover, Aitor Luna, Wayne Brett
 
23:00Aventurile căpitanului Alatriste
Cu: Arly Jover, Aitor Luna, Wayne Brett
 
02:20Aventurile căpitanului Alatriste (R)
Arly Jover, Aitor Luna, Wayne Brett
 
03:15Aventurile căpitanului Alatriste (R)
Arly Jover, Aitor Luna, Wayne Brett
 


Copyright 2004 - 2024 iMedia. Toate drepturile rezervate.